Måndag

Idag var det dags för skola igen, och det var inte en helt vanlig dag inte. Idag börjde min stalltjänst, denna gång har jag det i ridstallet tillsammans med Bella, Emma och Jessica. Kommer att bli riktigt bra känner jag. För vad är roligare än att gå upp vid 5 och mocka hästskit?! Har iallafall ett eget rum den här gången så jag slipper iallafall att sova på överslafen i våningssängen som jag gjort tidigare, vilket jag hatar fruktansvärt mycket.
Ganska slapp skoldag i övrigt, fick reda på några nya saker som vi ska syssla med inom samhällskunskap och svenska. Nu när man sover ensam så kan man ju komma igång lite med skolarbetet. Känner att det behövs. I morgon så har jag och Bella kvällen i stallet. Vi har nämligen delat upp så jag är ledig från kvällarna på onsdag, fredag och söndag. Kommer att bli så himla skönt. Dagarna passar perfekt eftersom att jag ska till stallet på onsdag, handla på fredag och eventuellt hem på söndag. Perfekt match liksom.

Har jag annat att berätta då..?
Egentligen inte.. Men jag kan iallafall dela med mig om att jag har blivit en "Snabba cash"-nörd. Jag har redan sett filmen 2 gånger, och nu läser jag boken. Mamma och pappa var så himla gulliga och köpte den till mig eftersom att dem vet hur nördig jag är. Men seriöst, filmen är underbar - boken är underbar - allt är underbart! Ni kanske inte visste det, men jag är en sucker på svenska "maffiaPANGPANGsnobbpenga"-filmer. Dessutom så är ju castet i filmen underbara!
Så jag rekomenderar filmen till er som inte sett den.

Kvällen har iallafall spenderats framför datorn tillsammans med ett glas päronsoda. MUMS?! Lyssnat på musik och läst den fantastiska Snabba Cash. Slappt och bekvämt helt enkelt. I morgon så kanske det blir en tripp till Västerhanninge för att köpa lite Stalltjänstproviant vilket innebär godis med stort G. Päronsodaförådet behöver också fyllas upp känner jag. Kanske ska köpa nudlar också? Hmm, dags att planera.
Måste dock be mamma om pengar. Annars kan jag ju inte. Suck.

Hoppas iallafall att alla har en fortsätt trevlig kväll.
Själv ska jag sova. Upp tidigt i morgon.

Linn


Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Yay, du har uppdaterat!! :D

Synd att du ska upp så tidigt på mornarna, men det låter ändå helt okej om man jämför med hur det varit tidigare. Fast det kanske bara är jag som tänker så?



Älskar dig, bruden <3

2010-02-09 @ 00:00:26
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0