Torsdag - TRAV!



Yoggie's Love

  

Hade trav idag i skolan, jag fick köra Yoggi a.k.a Surkärringen! :)
Jag hade inte kört henne innan, men jag hade ridit henne i skogen tidigare.
Att trava gick skitbra och jag är jättenöjd med turen, Yoggi drog knappt någonting så det var bara att åka med typ. Vi körde på en åker och sedan på en grusväg. Tänk om någon hade haft en kamera så att man kunnat fota oss på ängen, det var liksom jättevackert där. Sen var det sol och molnfritt :D Tänk dej bilden!

Efter att hästarna var duschade och klara så fick vi göra lite saker i stallet. Dem som har stalltjänst skulle nämligen mocka så det behövde vi inte göra. Vi rakade en häst, lindade om Monas ben som vi hittat ett sår på, sedan hjälpte jag till med att linda Tures ben. Det är kul att göra lite annorlunda saker i stallet. Mocka är ju inte det roligaste man kan göra.

Förressten!
Jag har fixat en praktikplats nu! Hahah det blev hos min
farbror. Så jag kommer att bo i Uppsala under veckorna.
Men jag kommer att komma hem på helgerna. Synd att
jag ska vara ensam där bara. Skulle vara kul med en kompis..
Men det blir säkert bra!

Linn


Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Jag som trodde att Yoggi skulle bli skitsvår att köra xD Tur att det gick bra i alla fall ^^



sv. Vad är skillnaden? xD

2009-09-11 @ 23:09:31
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0