Onsdag, dag 3

Idag har det varit ganska slappt. Gunilla är nämligen i vaxholm och jobbar, så det är bara jag och Tompa hemma. Han åkte iväg med traktorn och jag fick vara i stallet. Det var först tänkt att jag skulle köra lilja idag, men jaggen som Tompa skulle köra samtidigt hade fått hosta. Så vi ska köra i morgon istället. Fast då ska jag köra oliwer, en av Tompas tävlingspollar! Det ska bli kul. Tompa frågade om jag först vågade, för oliwer är tydligen stark och ruskigt snabb. Men jag nickade bara och sa något i stil "klart jag vägar det, jag är ingen mes, haha" men egentligen är jag det, så vi får se hur det går i morgon. :) är fett sprallig över att få köra! Älskar det! Men tillbaka till dagens händelser. När Tompa var ute och körde lilja så stod hästen "zevvan" kvar ensam i lilla hagen. Hon blev typ fett orolig mår lilja sprang iväg, och hon gnäggade som fan samtidigt som hon sprang runt som en idiot. Jag gick in i stallet för att börja mocka, och då hör jag bara ett brak! Zevvan hade sprungit rakt igenom elstängslet! Jag bah: noo! XD men hon stannade vid oliwer och sören så det var bara att ta tag i henne och ställa henne i stallet så länge :) dagen fortsatte med att jag städade och smörjde selar samtidigt som jag lyssnade på musik. Efter lunch så åkte Tompa iväg med traktorn. Så jag var ensam, jag fixade och trixade i stallet. Vid 4 tiden så stack det in ett huvud i stallet och sa hej. Har aldrig sett människan, men han var ganska snygg. Han skulle klippa Tompas gräsmatta :) Vid 5 tiden så brukar vi släppa in hästarna och ge dem mat, men Tompa hade fortfarande inte kommit tillbaka så jag gjorde det själv. Gjorde i ordning linfrösmeten och gav havre och mineraler. Tompa kom hem vid 6. Han hade nämligen glömt tiden helt :-P men jag sa att jag ställt in alla hästarna och gett dem mat själv och han klappade mig på axeln och tyckte att jag var suverän som gjort allt jobb :)Hihi stolt (a) Till middag blev det hamburgare :-D MUMS! Ha det bra! Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0