Busschafför - en man m glatt humör?

Lisa kommenterade att jag skulle skriva om vad som hände på resan
hem ifrån Uppsala, så det tänkte jag göra innan jag går och lägger mig.

Fredag:
Jag hade precis packat allt som jag skulle ha med mig hem och jag stod vid busshållplatsen och lyssnade på musik i min egna lilla värld. Jag praktiskt taget stod och dansade i takt med musiken medan alla bilar åkte förbi, ibland måste man ju bjuda på sig själv. Jag såg bussen komma och ställde mig vid vägkanten.
Jag var faktiskt lite nervös över det hela, jag hade nämligen inget busskort som man kan använda i Uppsala. Men jag gick ombord och chaffören stirrade på mig. Jag fumlade nervöst med väskan medan jag sa..

- Hejsan, t t tar ni busskort eller ska jag betala?
- Vad har du för busskort? frågar chaffisen och stirrar fortfarande på mig.
- Ehhm. Jag har bara det här.. säger jag samtidigt som jag visar mitt busskort.
Chaffisen kollar på kortet och sedan på mig med road blick
- Du är inte härifrån va?
Jag blev typ chockad, ser man det såå tydligt?
- Ehh, nää. Jag är från Stockholm & jag har inte åkt den här bussen tidigare..
- Hehehehe, jaså du är en Stockholmsbrutta? Men vi tar inte dem här busskorten här.
Fanfanfan, jag ville inte slösa pengar på att åka en bussjävel.
- Hur mycket kostar det då? frågar jag med en suck.
- 80kr.
Skämtade han? 80 kronor?
- Okej, sa jag och lämnade fram en 100 lapp.
- Men vänta! Hur gammal är du? frågar chaffisen.
- 16, säger jag och kollar på min hundralapp i hans hand.
Det blir tyst, och jag kollar på honom, han stirrar på mig som om jag var dum i huvudet.
- Skämtar du? frågar han. 16?
- Jajamensan, säger jag.
- Åh fan, säger chaffisen. Du ser ut som att du e över 18..
Vad svarar man på det?
- Men ni Stockholmsbruttor kanske ser äldre ut.. hehe..
- Mm?
Chaffisen stirrar på mig och ler sen mot mig.
- Men du, snygga Stockholmstjejer får åka gratis!
Han ger tillbaka min hundralapp.
- Ehhh.. TACK! Säger jag och ler tillbaka.
- Ingen orsak, säger han och börja köra.

HAHAHAHAHAHAHAH, dagens skämt typ!
Han måste ha varit desperat, eller så orkade han inte ge mig växel!

Linn


Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

...eller så menade han faktiskt allvar. Vi gör ett test med mig -- om jag får åka gratis då är man desperat eller orklös xD



Kram på dig snygging <3

2009-10-13 @ 16:31:23
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0