Vampyrfeber.

Idag var jag och kollade på New Moon - igen! Andra gången nu.
Men jag kan faktiskt inte hjälpa det, och dessutom så ville Lisa
också se den. Och som den underbara kompis jag är så kunde
jag ju inte låta henne se den ensam. Det vore ju inte rätt! (a)

Filmen var iallafall lika bra som i Torsdags, jag gillar den faktiskt.
Jag är lite sur över att hela filmen går så himla fort. Den hoppar
liksom väldigt mycket i historien. Svårt att förklara när man skriver.
Men jag tycker iallafall att skådespelarna är bättre nu i New Moon
än i Twilight. Nu när alla i princip känner varandra så blir det en
skönare stämning i hela filmen. Vilket jag gillar skarpt.

Bästa scenen?
Helt klart när Edward ringer till Bella och Jacob svarar.
Ni som läst boken eller som sett filmen vet
vad jag snackar om.

Och man får se Edwards reaktion efter att Jacob svarat
"Han förbereder begravningen!"
Ni vet när Edward mosar sönder mobilen?
Jag vet inte varför det är min favorit scen, men jag blir så himla rörd
när man får se Edward. Trasiga kläder, mörka ringar under ögonen,
undernärd och helt förkrossad..
Mitt hjärta gråter vi den scenen!

Efter filmen så åkte Lisa med mig hem, vi käkade & slappade.
En riktigt bra dag iallafall. Tack Lisa.

Linn

P.S Jajamensan, jag fixade en bild till på mig själv som en vampyr!
Jag tror minsann att jag lider utav Edward-febern & VAMPYR-febern! :D

Kommentarer
Postat av: Madde

haha ja vill se den NU NU NU!!!=D visst var han dktig, sök på honom på youtube, amazing!

2009-11-22 @ 12:28:52
URL: http://goldenchampagne.blogg.se/
Postat av: Lisa ^^

Det var så jävla kul också när man fick se Eric gråta av filmen i början xD

Men du har rätt -- Chris har verkligen lyckats bra med den här filmen, men Melissa har inte lyckats så bra med manuset. Jag älskar "the break-up scene" i boken, men i filmen var den stel och det kändes för mycket serieaktigt...



Och ja, du är en underbar vän som följde med (även om det kanske hade mer med det faktum att jag tjatade ihjäl dig och att du ville att jag skulle hålla käften än någonting annat xD).



Kram <3

2009-11-22 @ 23:53:12
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0