Svininfluensan.

Nu har jag gjort det, jag har tagit sprutan mot svininfluensan. Och hittills så känns det faktiskt helt okej. Jag är dock tung i armen och känner mig lite allmänt konstig i hela kroppen.. Men jag hoppas att det går bra.
Att ta själva sprutan var inte så farligt, jag höll dock på att spy när jag såg nålen när dem andra tog. Jag darrade nästan av skräck och nervositet. Jag tänkte bara på hur jag skulle dö, bli förlamad eller få nervryckningar.. Inte en så speciellt rolig känsla om man säger så.. 
När vi kom in så var det olika stationer med tjejer och killar som satt klara med sprutor i händerna. Det gjorde inte min nervositet bättre om man säger så. Mamma försvann, Tessan drogs med en tant och pappa till en ung trevlig tjej, jag ville ha samma som pappa och lyckligtvis fick jag det. Sticket kändes inte alls, det som kändes var när hon råkade nudda sprutan och när hon drog ute den, men det var inte så speciellt farligt ändå. 
Sen var det klart..

Jag hoppas att det inte blir några komplikationer nu,
håller tummarna helt enkelt. Men då kommer vi till "dagens" fråga..

Kommer du att ta sprutan mot svininfluensan? 

Linn

Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Det kommer jag säkert -- vi får det via skolan, och ifyllningsblanketten ska in på måndag (senast!).

Det blir alltid bieffekter av vaccinationer, men vet du med dig att du inte är känslig mot detta är det lugnt.



Kram <3

2009-11-03 @ 18:34:44
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: tessi <3

hahah jag har redan tagit xD det stååår i texttten ;P

2009-11-03 @ 21:30:13
URL: http://lilltussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0