Ridning.

Idag så var det dags för ridining igen. Det känns som att veckorna bara flyger fram, det går ju så sjukt snabbt nu för tiden. Men men, ridingen gick faktiskt riktigt bra idag! Fick Goliat som förra veckan. Idag gick det skitbra med tränset, inga ryck eller någoning! Dukig häst.
På lektionen så jobbade vi med galoppövningar, och alla som känner till Goliat vet att han efter ett tag kan bli lite hetsig när det gäller galopp. Men jag tycker iallafall att jag hade bra kontroll. Jag började lektionen med ett spö, men jag gav det ganska snabbt till Åsa då Goliat rusade som en galopphäst. Sen så skulle vi jobba med att galoppera ifrån skritt, och det tyckte Goliat var jätteskoj, han listade ju nämligen ut när man skuylle börja galoppera. Så innan jag ens hann reagera så var man igång i galopp. Men jag tillät inte det så jag gjorde om, han ska ju faktisk göra saker när jag säger till, inte när han vill.

Men hela lektionen i sig var riktigt bra,
Tummen upp helt enkelt.

Linn

Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Vilken tur att han inet började rycka på huvudet igen :)

Jag måste följa med till stallet någon gång -- det var så länge sedan jag såg dig rida sist...



Kram <3

2009-11-12 @ 00:33:24
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0