Hästövningar.

Idag var det hästövningar i skolan, missade förra veckan då jag var sjuk. Av någon konstig anledning så var jag faktiskt nervös, kändes lite mysko.. Vi började med att ta in hästarna, jag fick ta Yoggi och Surfinia. Men problemet var att jag inte fick tag på Surfinia.. Så jag var tvungen att släppa Yoggi och försöka fånga Surfinia, men det gick efter ett tag. Att ta två stycken hästar samtidigt är inget jag tycker om, känner mig inte så säker då.. Men det gick bra tills vi möttes av en traktor. Yoggi kastade sig åt sidan och jag blev livrädd! Vad gör traktorn då? Joo han gasar och kör förbi i en jävla fart när Yoggi typ stegrar! Fy fan vad arg jag blev! Vad finns respekten nu för tiden?! Usch! Menmen.. Bella hjälpte mig med att ta Yoggi sen när jag närmade mig stallet. Tack Bella!

Sen var det dags att köra. Jag fick Surfinia och Zebb på min lista. Att sela gick rikigt jävla bra! Jag var nämligen först i gruppen, förutom Sara, som selade klart först! Så veckorna hos Tompa visar iallafall resultat. Heheh, och då stressade jag inte ens. Så det kändes riktigt bra.

Turen med Surfinia:
Hade aldrig kört henne innan, Sara hade varnat mig innan att Surfinia skulle vara stark och att jag fick slita och dra i henne så mycket som behövdes. Jag var lite nervös över det, jag gillar nämligen inte jättestarka hästar. Men Surfinia var jättemysig och jag tyckte inte alls att hon var så speciellt stark. Fast jag har ju kört kallblod ett par veckor så jag antar att jag har tränat upp mina muskler. Kändes iallafall riktigt bra! Låg i rygg med Sara.

Turen med Zebb:
Hade aldrig kört honom innan, men alla sa att han var jättemysig att köra så jag var lugn. I början kastade han ganska mycket med huvudet, och då kändes det som att man inte hade någon kontroll. Och till skillnad från Surfinia så drog Zebb ingenting alls! Mina armar tackade. Jag tyckte att hela turen gick riktigt bra, men när vi kom till militärvägen så stod en man och sa att vi inte fick köra in där, så vi var tvugna att vända ifrån där vi stod! Zebb fick lite panik och eftersom att jag varit sist i ledet så var jag helt plötsligt först. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra, så jag travade lite lugnt. Bella sa att jag skulle hålla höger så att jag skulle kunna släppa förbi Sara, men sen hörde jag att Sara sa "Vad håller ni på med?!" Så jag vände mig om och såg att dem andra hade stannat, så jag gjorde det också.. Sara ropade att jag absolut inte fick stanna med Zebb, han reser sig nämligen annars. Så då skrittade jag lite medan Sara sa något jag inte kunde höra. Men sen kom Sara fram och jag hamnade i rygg med henne igen. Resten av turen gick jättebra!

Zebb & Surfinia <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0