Farsdag.

Dålig uppdatering jag vet.
Idag har det varit fruktansvärt lugnt. Väcktes utav Tessan vi kvart i 10 ungefär. Då hade jag sovit i 4 timmar. Jag kunde nämligen inte somna och låg därför och kollade på film. Den första var riktigt bra, den andra fett konstig och den tredje somnade jag av, så jag antar att den inte var så jättebra. Jag testade flera gånger att bara stänga av tv:n och försöka somna, men det misslyckades totalt. Så fort tv:n var avstängd så blev jag pigg.
Men men, vi "firade" iallafall pappa med en familjefrukost och paket. Det är ju trots allt farsdag. Sedan åkte mamma och pappa till pappas firma för att byta till vinterdäck, så jag och Tessan var ensamma. Tessan cyklade upp till centrum för att handla chips så att vi skulle kolla på film. Medan Tessan var iväg så tog jag ett bad. Jätteskönt.
När Tessan kom tillbaka så var jag forfarande i duschen, och helt plösligt kom hon nerspringande och bankade på dörren! Jag bah: WTF?! Tessan sa att My var i telefonen och att hon undrade om jag och hon ville med till Farsta. Jag sa att jag bara skulle behöva torka håret och klä på mig. Tessan sa att vi skulle ta åtta över bussen och jag frågade vad klockan var. Tessan svarade lätt "Den kommer om en kvart, skynda dig" Sen gick hon.
JAG LÅG JU FORTFARANDE I BADKARET! Jag totalflippade och torkade håret i typ en halv minut innan jag insåg att jag måste skita i att torka det om jag ville hinna med bussen. Så jag rusade upp i rummet, kastade på mig första bästa klädesplaggen jag kunde hitta och sminkade mig på en minut. Blev ju frukansvärt snyggt. Hosthost.
Sen var det bara att rusa till bussen. Vi lämnade huset 7 över. Smidigt. Vi sprang hela vägen i stafettempo och när vi var vid trappan så såg vi bussen stå på stationen! Jag vinkade som en galning och busschaffören var så himla snäll och väntade på oss. Jag hann först och tackade.

I Farsta träffade vi Asia, har aldrig träffat henne innan. Hon var verkligen jättesöt, framåt och rolig. Vi gick runt i några affärer och diskuterade en massa saker. My testade kläder och klagade över att hon blivit för smal för att hitta kläder, jag bara fnös och önskade att det var jag som sa så. Lisa var den som skulle köpa kläder och hon lyckades iallafall hitta en tröja, en mössa och ett par.. skor. Suck. Hur många skor har du nu Lisa? Sedan käkade/fikade vi och diskuterade hur man utalar foccasia. Vi hade några alternativ hehe.

Kvällen spenderades hemma hos mormor och morfar. Vi käkade en jättegod köttgryta med potatis. Till efterrätt blev det fruktkompott med grädde och tårta. Fanns mycket att välja på om man säger så. Känner mig seriöst som en övergödd gris just nu. Ingen trevlig känsla. Usch.

Nää, dags för sängen!
God Natt!

Linn


Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Jadu, jag har faktiskt tappat räkningen på hur många skor jag har xD

Jag måste dock ernsa ut en massa från garderoben -- jag tror inte att skor som jag använde i sjuan passar mig längre...



Kram <3

2009-11-09 @ 02:08:14
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0