-

Jag fick ett önskemål av Linnea att skriva om hur det gick på ridningen. Och då slog det mig att jag faktiskt inte har skrivit om den i onsdags! :O Slarviga jag :) Men här kommer det i allafall:
Onsdag, Ridning:
Idag fick jag Sebastian igen :D Hade markarbete med bommar i en sväng och sen två stycken på volterna. Åsa sa att Sebbe kunde vara lite hispig och lite väl framåt i markarbete och hoppning, men jag tyckte att det gick lugnt och fint under hela lektionen. Det tyckte Åsa också för hon berömde typ asmycket efter lektionen om att hur fint han gick och hur duktigt jag kunde hålla honom i schack. (stavning?) Så jag tror faktiskt att det kommer att gå riktigt bra på hoppningen nästa vecka. Det svåraste var bommarna som låg i en sväng, Sebbe ville hela tiden dra sig innåt och då kom vi snett. Inte så jättebra, men annars så var det inga fel. Tycker jag iallafall :) På hoppningen nästa vecka så skulle det inte vara några hinder i kurvor och så, det skulle vara mer raka linjer. Vilket passar mig utmärkt. Har verkligen tappat balansen på senaste tiden, jag fattar inte en varför liksom! :o Och det har bidragit till att jag har blivit osäkrare i hoppningen.. Men jag tror nog att det kommer att gå bra på hoppningen, det måste det göra. Klarar jag av en halvgalen Goliat så måste jag nog klara Sebstian.. Vi får helt enkelt hålla tummarna :D / Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0