Liv efter döden?

Läste igår kväll att Micael Jackson dött.. Asså det är fan sorgligt. Visst han har sett döende ut i flera år men endå! Det känns som att alla dör nu.. Mamma får samtal efter samtal om människor som hon kännt som dött. Hon får gå på begravningar som hon verkligen avskyr att gå på, och sen blir hon helt sänkt när hon kommer hem. Värst var det när hennes bästa kompis Björn dog i cancer. Hon satt och grät i timmar. Och jag och resten av familjen kunde ju inte direkt göra något. Vilket var skitjobbigt och framför allt HEMSKT! Att se sin mamma gråta är inte kul alltså..
Undrar vad som händer efter att man dött?
Försvinner man bara eller kommer man till en änglaplats med nakna bebisar och en Gud? Om jag ska vara ärlig så tror jag iallafall inte på det andra alternativet. Jag vill iallafall intala mig att man kommer nånstans. Man kan ju bara inte försvinna (?!) som liksom: "Jahapp, du dog, du finns alltså inte mer". Jag vill inbilla mig att vi förvandlas till något nytt. Eller att våran själ åker in i någon annan kropp eller något. Jag vägrar tro på att vi bara försvinner. Det skulle ju vara hur märkligt som helst.
Men man kan ju också fundera på hur det skulle vara att bli pånyttfödd. Tänk om man skulle dö som typ en 15åring och sedan växa upp i en annan familj tills man är vid samma ålder och sen bara komma ihåg sin gamla familj? Hur skulle det vara liksom? Inte för att jag tror att det skulle hända men iallafall.. Läste i aftonbladet för något år sedan att en flicka kom hem till en familj och sa att hon bott i det där huset för typ 40 år sedan. Själv var hon kanske 15år (?) Och dem bah: "Ehm.. hur kan vi lita på det?" och flickan bah: "Jo men jag ville bara hämta lite saker ifrån mitt gamla rum.." Sen gick hon upp i ett av husets rum och lyfte en planka. Och under plankan låg en dagbok, en nalle och ett foto.
Jag menar.. hur förklarar man det?
Kanske var det ett skämt, men vem vet? Hon kanske är det levande beviset på att man blir något annat efter döden..

Dagens fråga:
Tror du på ett liv efter döden?


----------------------------------------------


Usch, jag vill inte tänka mer på döden och mystiska saker längre. Jag själv är livrädd för döden.. Men det är en helt annan historia. Aja, nu ska jag börja packa lite tills vi ska åka till landet.
Ses!


Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Jag tror inte direkt på döden som i döden -- vad jag menar är att man förknippar döden med "borta för alltid", och jag tror inte på det. Det är som Lisa Lopes sade (innan hon dog); "I, personally, do not believe in death. I believe in transformation". Hon menade att man aldrig försvinner från jorden -- ens själ och energi förvandlas till någonting annat.

Jag är faktiskt inte rädd för döden, mer stunden innan. Kommer det göra ont, kommer jag skrika och be om att få dö innan jag lämnar min kropp...? Döden i sig är inte läskigt för min del, men det betyder inte att jag vill dö -- jag vill hinna leva mitt liv fullt ut först ^^



SV. Du kan väl SMS:a mig när du kan göra något ^^

Kram <3

2009-06-26 @ 12:38:29
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Therese

ja, det gör jag, dock

kan ja inte säga vad jag tror

händer eller om det finns

någon himmel och helvete,

men något mer tror jag på. :)

bra blogg förövrigt !

2009-06-26 @ 16:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0