Tisdag

Dagens fråga: Du får chansen att ändra dej, utan operationer, bara genom att önska och sedan vakna som en ny person. Vad skulle du ändra och varför?
Alla svarar tycker jag!

Mitt svar:
Jag skulle troligen ändra allt. Jag verkligen avskyr hur jag ser ut. Jag har troligen det lägsta självförtroendet i världen. Jag har faktiskt aldrig varit nöjd med mig själv, det kanske låter väldigt deprimerande men det är faktiskt så. Jag hatar min näsa, mitt synfel, min kropp, mina fötter, mina händer, mitt hår, min längd, min hy.. Jag kan faktiskt inte komma på någonting som jag verkligen är nöjd med, eller ens okejnöjd med. Jag skulle vilja vara en helt annan person.
Om jag fick chansen att göra om mig så skulle jag en vara ganska kort, smal, utåtriktad långhårig brud med len och slät hud med mörka ögon. Alltså motsatsen av vad jag faktiskt är. Sorligt.
Anledningen till att jag vill vara så är för att jag skulle vilja få blickar, men inte som dem jag får nu. Dem jag får nu är äcklade och människor vänder sig inte om för att kolla igen för att man är snygg. Det är liksom tvärtom. Och jag verkligen hatar det. Ni tänker troligen - varför gör du då ingenting? Om man t.ex. tänker på min kropp och vikt och sådär. Svaret på det är att jag har det, men jag får inte något direkt stöd. Alla skrattar och bah: Du som har gjort det så många gånger! Främst inom familjen. Om jag vill ändra på mig så är familjen med en dag ungefär. Sen så slutar man och glömmer bort alla löften att hjälpa mig. Allt jag vill ha, behöver, är att någon är med mig. Som finns där när man inte orkar mer, när man bara vill dra.

Finns det inte bara någon som kan hjälpa mig att bli en bättre människa? Jag vill inte vara den fula längre. Jag vill inte.. Jag ska försöka jobba själv under hela sommarn, då ingen annan kommer att finnas vid min sida. Så ska hela världen få se att Linn kan. Kan någonting utan att komma med bortförklarningar hela tiden.
Vänta ni bara!


Kommentarer
Postat av: tessan

åhh gud vilken svår fråga ju .. Men jag skulle väll typ vilja bli smal och så.. :) Bli som jag själv skulle vilja men jag säger inte vad :P

2009-06-03 @ 09:40:29
URL: http://lilltussen.blogg.se/
Postat av: Lisa ^^

För det första har Robert Pattison världens lägsta självförtroende. För det andra kan du verkligen inte se dig själv med klara ögon (jag vet, jag fick det från Breaking Dawn och Eclipse) -- det är faktiskt många som har sagt att du ser bra ut. Det är färre som sagt att jag ser bra ut -- hur ska jag ta det, tycker du?

Som svar på frågan säger jag att jag inte vill ändra mitt utseende (bortsett från att jag vill bli ca 10 cm längre)-- jag ser inte bra ut, det vet jag, men det bryr jag mig inte om. Om det är något som jag vill ändra är det mina talanger -- det skulle inte vara helt fel att kunna sjunga, spela instrument , rita och vara kreativ rent allmänt.

2009-06-03 @ 10:51:56
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0