Linn funderar,

Jag började fundera när jag låg på studsmattan och kollade på himlen.
Finns det ufon? Allt började med en larvig fundering på gröna män, kvinnor och barn med silverdräkter. Att dem kommer till jorden och rör sig mot jordens befolkning och långsamt säger "take me to your leader". Men sen så började jag fundera mer kring rymden. Är jorden den enda planeten med liv? Och om det är så tycker jag att det är riktigt läskigt. För om vi är det enda liv som finns i universum så kan man ju börja fundera på vem/vad som skulle föra våran historia vidare om jorden skulle förintas. Tanken är läskig.
En annan sak jag har funderat på är att forskare säger att universum är oändligt. Hur går det ihop? Universum måste väl ha något slut? Och vad skulle finnas på andra sidan i sånnafall? Är det liksom som en vägg som bara visar "STOP, längre kommer du inte"? Men tanken att det inte finns något slut gör mej rädd. För om det aldrig tar slut så måste det väl innebära att det finns annat liv i ett annat solsystem? Och vad kan dem, hur ser dem ut? Frågorna blir många.
Själv tror jag inte på "rymdvarelser" alltså gröna rymdmän med silverdräkt. Men jag tror snarare på att det finns en planet precis som jorden fast med lite andra språk och andra sorts "människor". Vem vet liksom?

Dagens fråga:
Tror du på "rymdvarelser"/ att det finns liv på andra planeter?


Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Jag tror att det finns liv på någon annan planet än på Jorden -- det skulle vara lite väl otroligt om det inte vore så, med tanke på att det finns -- Gud vet vad -- antal solsystem med planeter. Jag tror dock att man kommer kunna berätta om oss lika lite som vi kan berätta om dem... Men det jag har undrat över är vilken stjärnbild vårt solsystem skulle tillhöra ^^



Det där med rymden tänkte jag också på hur mycket som helst innan jag kom fram till att det måste vara som en cirkel (detta kom jag fram till när jag blev något rädd och, av någon anledning, klaustrofobisk) -- det finns varken ett slut eller en början.



SV. Det skulle inte förvåna mig OM din hud skulle börja falla av xD Men vad tror du om min ev. present till Tessan -- du känner henne bättre än vad jag gör, så jag vänder mig lite till dig (det är inte meningen att jag ska vara taskig, om jag har betett mig dåligt -- förlåt i sadana fall).

Kram <3

2009-06-28 @ 18:35:56
URL: http://liisiish.blogg.se/
Postat av: Lisa ^^

SV. Nee, jag bara rädd att jag hade försagt mig eller något, eller irriterat dig till döds xD

Men visst, vi kan åka på tisdag -- eller onsdag om du hellre vill det ^^

Kram <3

2009-06-28 @ 23:10:39
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0