Deprimerande.

Satt alldeles nyss och kollade på Min stora kärlek med Jack black och Gwyneth Paltrow och jag kom att tänka på övervikt, fettma och sådär. Är det verkligen så avtändande som det ska vara i filmen? Jag vet att det finns vissa män och kvinnor som gillar att ens partner ska vara (jag avskyr ordet) Fet. Alltså verkligen fet. Det finns ju sånna här människor som kallas feeders, som liksom matar ens partner bara för att dem tycker att det är sexigt. Det är ju sjukt.. allvarligt.

Men det var inte det jag ville skriva om. Det jag ville "prata" om är det faktum att man blir kallad fetto om man väger lite över vad som är normalt. Och då kan man ju fundera på vad "normalt" är i dagens läge. Om man kollar på alla dessa modeller som väger max 45 kilo så kan man ju fundera på om verkligen vill se ut så. Visst, jag avskyr min kropp och jag ser absolut ingenting bra med den i huvud taget. När jag ser mig i spegeln så ser jag bara en sak framför mina ögon.. Ett fetto. Jag har försökt, tro mig. Men jag har inte den riktiga viljan eller vad man nu ska säga. Jag vill, men jag orkar inte fixa det. Jag är en sån här person som vill att saker ska ske under en natt. Man ber till Gud och säger att man vill vara smalare, och sen när man vaknar på morgonen och ser likadan ut så blir man jätteledsen.. Det är ju inte direkt normalt, det kan jag säga högt. Men det är så jag är.. sorgligt nog.
Jag har blivit kallad fetto många gånger. Så fort det blir bråk så blir jag kallad det. För alla vet att det är det enda ord jag verkligen tar illa vid. Och det utnyttjar folk för att få mig ledsen. Man kan säga att jag är dum i huvudet och säga att jag är fulast i världen.. Det är inte heller kul att höra, men.. fetto är det värsta. Min värsta "upplevelse" av ordet fetto som verkligen sårade mig var när jag och några kompisar var i stan och en kille kommer bland alla människor och stöter in i mig och säger ganska högt och argt i mitt öra "Fetto!". Först låtsades jag att jag inte hörde och bah: "Hörde ni vad han sa?" Och mina kompisar bara: "Jag tror han sa Getto, men jag är inte säker.." liksom för att skydda mig för sanningen.. eller så ville dem helt enkelt inte att jag skulle bli ledsen. Men innerst inne grät och skrek jag. Jag var dyster och ledsen resten av den dagen. Man kan ju tänka att om man blir kallad fetto så slutar man äta för att gå ner i vikt, jag är tvärtom. Jag blir jätteledsen och när jag kommer hem så tröstäter jag för att liksom.. aa, dämpa sorgen. Och jag hatar det!
Ni ska bara veta hur många gånger jag har gråtit mig till sömns på grund av hur jag ser ut..

Ska inte göra er deprimerade pågrund av att jag inte gillar mig själv.
Hoppas att alla har haft en riktigt bra Onsdag iallafall!

Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Jag håller med om att det är sjukt att man matar sina partners för att det är sexigt -- det skadar hälsan så otroligt mycket! Att man blir tänd av det bryr jag mig inte om, för man har olika preferenser, men dessa preferenser ska inte vara orsaken bakom en hjärtattack eller andra sjukdomar.



Jag kommer ihåg när du berättade om det där inne i stan. Jag tror aldrig att jag sett dig så ledsen, och jag vet att vi försökte trösta dig. Men fokusera på dina bra egenskaper -- de yttre och de inre -- när du känner dig deppad.

Du är den bästa systern enligt Tessan, och det tror jag verkligen på. Du är en av mina två bästa vänner just för att du är så älskvärd -- givmild, glad och galen xD När det gäller de yttre har du bl.a. fina ansiktsdrag, men du verkar inte förstå det själv :P Du har även otroligt fina ögon, och din näsa ska vi inte ens prata om (du vet att jag vill ha den, och det är bara några saker.

Du är inte fet, och om någon kallar dig det kan du antingen fokusera på de bra sakerna eller säga "Då skulle du se min kompis" och referera till mig xD



Kram <3

2009-07-02 @ 10:42:44
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0