Ridning



Svarte Petter, bilden lånad ifrån: Källa

Idag var det ridning igen och jag tror att alla har listat ut vilken häst jag fick. Just det, Svarte Petter. Snacka förvånad jag blev när jag såg att jag skulle ha honom i stället för Marcos som jag trott att jag skulle ha. Hade aldrig ridit honom innan så jag hade ingen aning om hur han var eller någonting sånt. När jag kom in i stallet så stod en brud och fixade Petter och jag blev lite förvirrad, varför var hon där liksom? Men det visade sig att hon gillar Petter asmycket och hon hade inget bättre för sig än att rykta honom. Så det var bara att hälsa på honom och sadla och tränsa.
Lektionen gick ganska bra. Det brukar alltid bli så att första gången med en ny häst blir lite ovant eftersom att man inte vet hur man ska rida den nya hästen. Man får helt enkelt prova sig fram. Petter var ganska vinglig, vilket Åsa varnade mig för. Han var ganska känslig i munnen och jag fick vara försiktig. Ibörjan gick det sådär, men under lektionens gång så gick det bättre och bättre. Är ganska nöjd med lektionen iallafall, det var ju min första lektion med honom.
Åsa tyckte att det gick bra och frågade om jag kunde tänka mig rida honom fler gånger, vilket jag sa ja till. Det är ju alltid kul att rida nya hästar! :D Hellre Petter än Marcos. Petter kunde man ju iallafall hålla igång i galopp! Asmysig galopp han hade, man bara flöt med liksom! :D Nästa vecka blir det Markarbete och sen blir det hoppning. Kommer troligen inte att få Petter då, det blir typ Marcos i stället. Men vi får se..

Lyckad rid dag iallafall.
Linn

Kommentarer
Postat av: Lias ^^

Vad kul att du fick Petter, och vad bra att du lyckades hålla honom i galopp :P

2009-08-27 @ 15:13:14
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0