Uppdatering

Hej! Det var ett tag sen..
Tänkte berätta kort om dagarna som gått,
och som jag inte skrivit om..

Lördag:
Blev väckt ganska tidigt, åkte iväg till Sigesta Gården tillsammans med mamma, pappa, Tessan och Skrutt. Skrutt ville nämligen bjuda oss på fotbollsgolf. Jag hade aldrig spelat det innan, men det verkade kul. För er som inte vet så är fotbollsgolf golf, fast utan klubbor och golfbollar. Istället använder man en fotboll. Inte så svårt eller hur? Man kan ganska lätt lista ut vad det handlar om. Att spela var inte lika lätt som först trott. Men det var skitkul! :D Pappa lyckades på ett skott träffa Skrutt och sedan skjuta in bollen i skogen.. Duktigt ha?
Efter spelet så åkte vi till ett mysigt fik vid havet. Jag käkade köttbullssmörgås, skitgott!

Spelresultat:
1) Mamma
2) Tessan
3) Jag
4) Pappa
5) Skrutt

Söndag:
Idag vaknade man av att vinden öppnades. Jag var skittrött - jag somnade nämligen jättesent. Jag fick förklarningen att mamma och pappa helt plötsligt skulle städa uppe på vinden. Jag bah: No! För det betyder ju att jag också måste göra det. Tog iallafall en låång dusch innan jag lyfte ett finger för att hjälpa till. Sedan började jag att städa mitt egna rum istället. Men efter att jag blev klar så var jag ändå tvungen att hjälpa till med städningen. Det var inte roligt, men det är skönt att ha det avklarat. Vi kastade en massa skit som vi bara låtit ligga. Och sedan tog vi upp saker ifrån landet och lade upp dem på vinden istället. Det är sjukt hur mycket konstiga saker man samlat på sig. Så mycket onödigt.
Efter att vi fixat så käkade vi uppe i centrum. Jag och Tessan flummade som fan på vägen hem. Vi gick nämligen upp till centrum. Och när vi gick så lyssnade vi på musik ifrån min nya mobil som kan ha 2st hörlurar samtidigt. Vi började sjunga med och sen fantiserade vi om solrosor med ansikten och dansande troll. 
Hade iallafall en trevlig kväll.

Måndag:
Hade körning på eftermiddagen, jag valde Jobie. Vi hade voltövningar. Ni vet, sånna där volter som man ofta ser på v75 på tv. Det var fett svårt till en början. Vi började en och en medan Sara sa hur vi skulle göra, sen så körde vi två och två. Det var svårare men det gick iallafall. Sedan körde vi alla på en och samma gång, det gick inge bra på volten. Men sen fick vi alla sakerna på plats och allt gick jättebra! När vi travade vidare så kunde man höra Sara skrika i sitt headsett "Skitbra brudar!" Var skitkul! Men inte när jag fick sensträckning i benet. Sulkyn var nämligen för kort för mig. Satt ju med benen i armhålorna.. Usch! Men jag är iallafall nöjd med dagen.
Käkade tillsammans med Bella och My efter skolan.
Kom hem, blev helt sänkt.. Och nu känner jag verkligen av
att jag börjar bli sjuk. Får se om det bli skola i morgon..
 


Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Äntligen lite uppdatering :P

Men hur känner du dig? My berättade att du var i skolan idag, men det betyder inte nödvändigtvis att man mår bra...

Kram <3

2009-09-01 @ 18:15:52
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0