Travdag!


Ingen Ispuck - Wayside Moonlight - Speedy Jobie
Bilderna är lånade ifrån: Källa

Idag var det en heldag med Hästövningar. Jag som har valt trav hade såklart trav hela dagen. Jag var lite rädd att jag inte skulle kunna sela eftersom att jag inte sysslat med trav på hela sommaren, men det gick bra. Väldigt bra faktiskt! :D Men det kommer vi till strax. Dagen började iallafall med att jag mötte Evve med moppen, vi tog in Santana och Jobie tillsammans. Vi kom tillbaka till stallet och Sara sa att vi skulle välja en varsin häst och sedan börja fixa i ordning dem. Jag valde Ingen Ispuck "Pucken". Jag har kört honom tidigare och han är fett mysig! Jag var typ fett nervös när jag började sela, skulle jag komma ihåg allt? Jag fick hjälp av Evve med en sak som jag var lite osäker på, men annars så gjorde jag allting själv. Sjukt stolt! :) När alla kommit och gjort sig klara så drog vi iväg. Som vanligt var det sjukt kul att trava.

Efter lunchen så skulle jag köra Wayside Moonlight "Mona". Hade aldrig kört henne innan, men alla sa att hon var snäll så jag var inte direkt nervös. Vi tog tid när vi selade också, jag skyndade mig så mycket jag kunde och var liksom i min egna värld. Sen var jag helt plötsligt klar. Före alla andra dessutom! Jag vann alltså! :D Jag som varit så nervös hela sommaren över selningen vann selningstävlingen! Blev jätteglad! :) Mona var jättefin att köra, men hon tog så himla långa steg! Vi körde även bredvid varandra, alltså två och två. Jag och Johanna körde bredvid varandra, det var ganska läskigt när hjulen kom så nära varandra. Men det gick bra.
Efter att vi tvättat av alla hästar och fixat med det som behövdes så drog vi ut en gång till. Fast den här gången så körde vi hästarna som typ var lite "dåligt" eller som behövde lite annurlunda motion. Jag fick Speedy Jobie "Jobie". Hade inte kört honom heller, men Sara sa att han var underbar att köra. Selningen gick bra med honom också. Men det gick inte lika snabbt då alla pratade och sådär. Jag, Bella och Johanna blev en grupp. Vi joggade ute i skogen, lugnt och sansat. Det var så jävla mysigt och skönt. Solen sken och Jobie var underbar att trava med! Så jävla fin! Inget dragande och inget rusande, lugn jogging liksom. Skithärligt!
Sedan mockade vi och fixade det sista i stallet.

Nu, dagens fråga:
Enligt djurskyddet och en massa andra föreningar så är trav
djurplågeri.
Tycker du att travet är djurplågeri? 

Linn

Kommentarer
Postat av: Lisa ^^

Trav i sig är inte djurplågeri, men det finns såklart förare som behandlar sina hästar på vidriga sätt som ska klassas som djurplågeri. Fast det handlar mer om ägarna/tränarna än om trav i sig. Man kan därför fråga sig vad de egentligen menar med att det skulle vara djurplågeri...

2009-08-26 @ 22:39:22
URL: http://liisiish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0